20101202

hej,
det har blivit så himla fruktansvärt vidrigt kallt här i Sverige. Kanske resten av Europa också för den delen, jag vet inte. I morse var det runt -22 grader och jag är så himla glad att jag har varit ledig under dagen. Igår när jag gick till jobbet var jag lagom fancy, som en stoppad korv. En stoppad korv med världens halaste skor, världens största halsduk och kallaste händer. Jag frös verkligen helt sjukt mycket och ändå var det en piece of cake jämfört med idag. Well, ni märker väl själva hur vädret är så jag kan ju sluta mala.
Veckan har varit soft. Jag har jobbat en del och resten av tiden har jag klagat på saker eller hängt med antingen Gustav eller Karro. En öl har vi druckit ihop också, eller två. Jag mår helt ok, lite skör bara. Jag vet inte vad det är som gör det, men det är så himla nära till allting hela tiden. Jag kan vara jätteglad och helt överväldigad av lycka ena stunden för att nästa sekund kunna grina till Christian the lion. Ja, ni fattar grejen.
Några av anledningarna kan självklart vara att 1, jag blev rånad av csn och tandläkaren och har noll kr på kontot. 2, min anställning tar slut den 17 januari. 3, jag har inget eget hem, det vill säga, jag bor hemma i gästrummet hos min kära mor och far. Det är så himla fint att jag har så snälla och givmilda föräldrar och det är helt fantastiskt med nybakat bröd och varma kakelugnar, men det är ju tyvärr inte riktigt menat att man ska bo hemma när man är snart 24 år gammal. Jag längtar efter någonting eget, helt enkelt.
Verkligen jättemycket.
Jag går runt och fantiserar om inredning, tapeter och underbara färgkombos hela dagarna. Det kanske inte är så konstigt att jag längtar, för såhär har det faktiskt sett ut. 3 månader innan frankrikeresan sov jag i samma säng som nu, under 9 månader bodde jag tillsammans med fem andra personer och tre katter och nu är jag tillbaka i gästrummet igen sedan 1 oktober.
Nu blev det jättebråttom, måste sticka.
Ikväll kommer lillebror hem. Det är himla kul faktiskt. Papa och jag ska snart ta bilen och hämta upp honom i Katrineholm. pus

Såhär ser det ut när jag vaknar om det är en bra dag.


Såhär ser jag ut när jag jobbar.






Såhär kan det se ut andra dagar jag vaknar, till exempel idag.

Inga kommentarer: